Freedom of speech/
Upisao Akica_ u 20/11/2009 13:55:54

Klikni za punu veli?inuUkidanjem dotacija ?Glasu islama? Ministarstvo vjera potvr?uje koliki je stepen diskriminacije pripadnika Islamske zajednice.
Ministarstvo vjera i ministar ?ijakovi? ?ele da pripadnici islama u Srbiji i njihovi vjerski autoriteti budu li?eni svake inicijative i vlastite odgovornosti za zajednicu, dru?tvo, ?ivot i identitet ...

Ostale vijesti

Klikni za punu veli?inuUkidanjem dotacija ?Glasu islama? Ministarstvo vjera potvr?uje koliki je stepen diskriminacije pripadnika Islamske zajednice.
Ministarstvo vjera i ministar ?ijakovi? ?ele da pripadnici islama u Srbiji i njihovi vjerski autoriteti budu li?eni svake inicijative i vlastite odgovornosti za zajednicu, dru?tvo, ?ivot i identitet ...

Sloboda govora (Freedom of speech) temeljno je pravo ?ovjeka, osnova slobodnog, demokratskog dru?tva. Ona daje mogu?nost ?ovjeku da iska?e svoje ideje, htijenja i volju, da poka?e svoje nezadovoljstvo ili zadovoljstvo nekim ili ne?im, pojedincem ili institucijom.?
Svako ima pravo na slobodu izra?avanja! Ona je zagarantovana me?unarodnim sporazumima, konvencijama, rezolucijama, deklaracijama, odlukama i dr. aktima. Ustav Srbije garantuje pravo na slobodu govora.?
Sloboda govora je pravo izra?avanja vlastitih stajali?ta bez straha da ?e neko poku?ati da te u tome sprije?i ili zbog toga kazni. Sloboda govora je potrebna za postojanje demokratske vlasti. Tamo gdje nema slobode govora vlada strah i autokratija, ljudi se boje re?i ono ?to misle. To je, zapravo, cilj totalitarnih re?ima. Ugu?iti, u?utkati, zabraniti svaki vid suprotnog stava i mi?ljenja u odnosu na volju i ?elju re?ima. Put kojim se sada kre?e dio srpske vlasti, posebno Ministarstvo vjera, vodi Srbiju u feudalno doba ili doba Milo?evi?a, u kojem je vladar bio sva vlast, a raja je morala da radi, trpi i ?uti, pokoravaju?i mu se u svemu bez pogovora. Ovo je davno pro?lo vrijeme u koje nas ni jedan pojedinac, pa bio on i ministar, nema pravo vra?ati.?
Gospo?a M. Todorovi? u autorskom tekstu pod naslovom ?Pravo na slobodno izra?avanje mi?ljenja i kultura javne rije?i? ka?e: ?Sloboda izra?avanja mi?ljenja i odgovornost za javno iskazanu rije? su temeljne pretpostavke individualnih sloboda i dru?tvenog progresa. Sputavanja i zabrane javne rije?i, posebno kada je rije? o kritici politi?ke vlasti, stavlja gra?ane u polo?aj podanika, spremnih da se pot?injavaju i prilago?avaju zahtjevima vlasti kojoj je svaki pluralizam politi?kog mi?ljenja isklju?en. U takvom tipu politi?ke kulture gra?ani se navikavaju da ?ive ?ivot ?zatvorenih o?iju?, da prihvataju demagogiju i dezinformacije; ne prosu?uju o stvarima oko sebe, ve? ih uzimaju ?zdravo za gotovo?. Na individualnom planu posljedice su strah od vlasti, sebi?no i ulizi?ko pona?anje. Jednom rije?ju, ?ovjek je li?en svake inicijative i vlastite odgovornosti za dru?tvo, zajednicu, pa i sopstveni ?ivot.?
Ministarstvo vjera ima ?elju da pripadnici Islamske zajednice budu po njegovoj mjeri, da ?ive u mraku, zatvorenih o?iju, da nemaju svoj stav i mi?ljenje, da su pokorni i poslu?ni, te da zahvaljuju za svaku mrvicu dobra ako ga Ministarstvo u?ini. Ministarstvo vjera i ministar ?ijakovi? ?ele da pripadnici islama u Srbiji i njihovi vjerski autoriteti budu li?eni svake inicijative i vlastite odgovornosti za zajednicu, dru?tvo,? ?ivot i identitet.?
Ministar vjera g. ?ijakovi? se nada da ukidanjem simboli?nih nov?anih sredstava ?Glasu islama? mo?e ugu?iti slobodu govora i onemogu?iti Islamsku zajednicu i muslimane da ka?u istinu. Svako treba znati da ?Glas islama? ne?e ?utjeti!??
Zabrinjava ?injenica da Vlada toleri?e ?udne i neodmjerene poteze uspani?enog ?ijakovi?a. ?utanje Vlade ohrabruje i druge ministre da nasr?u na slobodu govora i vr?e pritisak na one koji im nisu po meraku. Svjedoci smo da se ovih dana vr?i hajka na pojedine novinske ku?e i njihove urednike, ?to predstavlja svojevrstan vid vra?anja Srbije u devedesete godine kada su novinari ubijani zato ?to su imali suprotne stavove od vladaju?e strukture. Da li to i sada?nja vlast prijeti nezavisnim medijima lin?om i povratkom u doba kada je? pokojni Slavko ?uruvija platio glavom samo zato ?to je mislio druga?ije, pisao i govorio istinu koja se razlikovala od crne stvarnosti i sumorne srpske svakodnevice.??
Ako Srbija sebe smatra demokratskom zemljom koja te?i Evropskoj uniji onda mora dobro razmisliti kuda vodi put kojim je pomenuti ministar krenuo. Ministrovi zadnji potezi prema ?Glasu islama? i posebno prema studentima Fakulteta za islamske studije, kojima je uskratio pravo na stipendiranje, koraci su ?unazad? koji za sobom ostavljaju trag totalitarizma i netrpeljivosti. Ukidanjem dotacija ?Glasu islama? Ministarstvo vjera potvr?uje koliki je stepen diskriminacije pripadnika Islamske zajednice, te koliko su ozbiljno ugro?ena njihova vjerska prava i slobode.?
Osnovna pretpostavka za postojanje demokratskog dru?tva jeste postojanje slobode pri izra?avanju javnog mi?ljenja. Ako ministar ?ijakovi? predstavlja Srbiju, ako je ona onakva kakav je on, onda je na?a dr?ava dno demokratskog dru?tva. Ako zvani?na Srbija smatra da je druga?ija? od onoga kako je profili?e ministar ?ijakovi?, onda on treba pod hitno da bude smijenjen sa funkcije ministra vjera, ili da podnese ostavku.
Javne li?nosti, kakve su ministri, poslanici i uop?te funkcioneri, podlo?nije su kritici od obi?nih gra?ana koji su im svojim glasovima omogu?ili da obavljaju politi?ke funkcije.?? Tako je i sa pomenutim ministrom koji misli da se mo?e obra?unavati sa pripadnicima Islamske zajednice na na?in da ne po?tuje Zakon o crkvama i vjerskim zajednicama i tako ?to se ne ophodi? prema svim vjerskim zajednicama isto. Nekima je ministar, a drugima ?kadija?; nekima slu?i, dok druge tu?i; nekima daje sve, a drugima milostinju, i uz to ukida dotacije koje nisu ni upla?ivane mjesecima, sa ciljem slanja poruke: ?Ako ne?ete kako ja ho?u, onda vas ne?e ni biti.?
Daleke 1787. godine Tomas D?eferson je u svojoj ?uvenoj izjavi o ulozi ?tampe rekao: ?Kad bih morao da odlu?im da li je bolje imati vladu bez novina, ili novine bez vlade, ni trenutak ne bih oklijevao da odaberem ovo drugo.? Tako i ?Glas islama? bira ovo drugo!?
Dok demokratski svijet slavi 20 godina od pada Berlinskog zida, jednog od simbola diskriminacije, netolerancije i kr?enja ljudskih prava, u Srbiji neodgovorni pojedinci na vlasti grade nove zidove podjela, medijskog mraka, straha, diskriminacije i vjerske netrpeljivosti. Razlog vi?e za ?u?enje jeste ?injenica da te zidove sazdane od ljudske zlobe podi?u oni koji su dobili izbore na demokratskim obe?anjima da ?e po?tovati ljudska i vjerska prava svih naroda u Srbiji. Ispostavilo se da su oni najve?i ?radikali? i kr?itelji demokratskih na?ela.?
Bez obzira na sve napade i pritiske, ?Glas islama? ?e nastaviti da izlazi redovno. Kritikovat ?e svakoga ko nije po mjeri civilizovanog i naprednog dru?tva, svakoga ko ne gaji demokratske tekovine na kojima se temelji sloboda govora i pravo na ?ivot. Pisat ?e podjednako o islamskim i svjetovnim temama, jer je islam vjera koja se ?ivi, a ne ?ivot kojem se vjeruje i pokorava!

Diskriminatroski odnos prema studentima FIS-a

Rekordna gledanost

Klikni za punu veli?inuSpecijalnu emisiju TV Jedinstvo u kojoj su u?estvovali Sead ef. ?a?irovi?, glavni i odgovorni urednik Glasa islama, Samir ef. Tandir, portparol Me?ihata IZ-e i Dragan Novakovi?, pomo?nik Ministra vjera R. Srbije, prema istra?ivanju javnog mnjenja, posredstvom malih ekrana pratilo je 52,5% gra?ana Novog Pazara, ?to iznosi 62.000 od ukupnog broja stanovni?tva.?

Istra?ivanje javnog mnjenja izvr?eno je samo u Novom Pazaru. Na osnovu dobijenog uzorka mo?e se komotno ustvrditi da je gledanost ?irom Sand?aka bila velika.?

Tema na koju su govorili bila je diskriminacija studenata FIS-a od strane Ministarstva vjera te raspisan konkurs od strane Ministarstva za stipendiranje teologa gdje su ove godine sa spiska izba?eni studenti Fakulteta za islamske studije.

?Tako?er se s pravom mo?e konstatovati da je ova emisija najgledanija od svih koje su ikada prikazane na bilo kojoj televiziji u Sand?aku.